Marketing és értékesítési alapok

A vásárlási és a döntési folyamatot az ábra nagyon jól bemutatja.Odáig eljutottunk, hogy a vásárláshoz vezető döntés nem az értékesítéskor, vagy a konkrét vásárláskor szokott bekövetkezni, hanem sokkal korábban kezdődik. 

Az előző blogbejegyzés >> Marketing és értékesítés alapok, mi minden lehetséges számodra?

Dr. Lovas Gyöngyi vagyok, a DokiMarketing rendszer megálmodója.


DokiMarketing Orvosi Vállalkozások Üzleti Tanácsadójaorvosi és egészségmegőrzéssel kapcsolatos vállalkozások számára (néha másoknak is) komplex marketing-stratégiai tanácsadás megvalósítással együtt, mentorálás, tréningek.

Az értékesítési piramis

 

Még egy egyszerű kenyérvásárlásra is igaz ezValamikor a múltban ugyanis értesültél róla, hogy létezik a kenyér, megkedvelted az ízét, és tudod, hogy éppen elfogyott otthon, és szükséges venned. Innentől egyszerű. Elmész a boltba, meglátod a polcon és leveszed és kifizeted. Maximum a végén “értékelsz”, amikor nagyobb választékot találsz az üzletben, hogy melyiket vegyed (ez a kék színű “evaluation” fázis).

De nézzük, mi van egy olyan termékkel, vagy szolgáltatással, amit még nem ismerünk, először találkozunk vele.

1. felkelti valamiért a figyelmünket, beleütközünk. Ez mindig személyes érintettségből adódik, és mindig érzelem kíséri, minimum tetszik, vagy lelkesek leszünk tőle

2. érdekelni kezd, nézegetjük a róla szóló információkat, olvasunk, tanulunk róla, beszélgetünk

3. fontolgatjuk, hogy kellene egy olyan, összehasonlítgatjuk egyéb lehetőségeinkkel (régen, az online világ előtti nem olyan távoli múltunkban itt ért véget a marketing, és itt kezdődött az eladási szakasz)

4. megérleljük a szándékot (meg fogom venni, csak még infót gyűjtök- ezt régen úgy csinálták, hogy jól kikérdeztek egy kereskedőt, vagy bementek egy szaküzletbe, szakértőt kerestek, és körbejárták alaposan a dolgot, ma pedig inkább a Google barátunk, a Youtube, vagy a közösségi fórumok a neten segítenek)

5. Értékeljük, összehasonlítjuk egyéb dolgokkal. Ilyenkor azt akarjuk biztosan tudni, saját magunk döntésének -és néha személyünknek is- igazolására, hogy tényleg helyes döntést hoztunk. Ennek az oka: ha majd megkérdezi később valaki, ezt miért kellett megvenni, akkor meg tudjuk neki magyarázni. Ne legyen ciki, hogy ezt most én megvettem! (Minek kellett már megint egy újabb cipő?… Na ugye…A férfiak is meg tudják magyarázni, miért pont az a típusú autó kell, hát hogyne!)
Ezzel nincsen semmi baj, pszichésen így működünk. A vásárlási döntés mindig “megideologizálható”, tehát 100%-ban érzelmi döntés.
Igen, így van, én Brian Tracy-nek elhiszem, nem 90, vagy 99, hanem 100%-ban érzelmi lények vagyunk a vásárláskor!

6. Kinyitjuk a pénztárcánkat és megvesszük, ez csak technikai művelet.

És már le is zárult a vásárlás döntési folyamata…

Facebook zárt csoport is egy ingyenes lehetőség számodra, a fejlődésed érdekében, kérlek, csatlakozz, ha teheted!

DokiMarketing blog