Az orvosok és a “biznisz”

 
Nagyon nehéz kilépni az orvoslás jellegű tevékenységünkből és üzletemberré- üzletasszonnyá átváltozni. Ez egy komoly paradigmaváltást tesz szükségessé általában az orvosok számára, és nem lehet megúszni, amennyiben az orvos egyben vállalkozó is.

Dr. Lovas Gyöngyi vagyok, a DokiMarketing rendszer megálmodója.


DokiMarketing Orvosi Vállalkozások Üzleti Tanácsadójaorvosi és egészségmegőrzéssel kapcsolatos vállalkozások számára (néha másoknak is) komplex marketing-stratégiai tanácsadás megvalósítással együtt, mentorálás, tréningek.

Mit is csinál a vállalkozó?

Mit is csinál a vállalkozó? A vállalkozás fejlesztésén dolgozik, és nem az operatív feladatokat végzi.

Egy orvos ezt ALAPBÓL nem is tudja megtenni, ilyen értelemben egy orvos úgy működik, mint egy bármilyen szakember, akinek a személyéhez, fejében levő tudásához kötődik a vállalkozása, tehát egyéni vállalkozónak minősül, akkor is, ha ezt nem úgy hívják, mert mondjuk lehet Bt. és Kft. is,

De a lényeg, hogy a személyes idejét adja el. Mint szolgáltatást. Time is money.

Van, aki ezt élete végéig így csinálja, nem is tud nyugdíjba menni igazából, mert utána a megtakarításait kellene felélnie, ami rendszerint nincsen annyi, hogy 70 éves kora alatt azt tudja mondani egy vállalkozó doki, hogy, na… most jöjjenek a fiatalok. Egy normál magyar vállalkozásról beszélünk, ahol az idő, amit ott kell lenni fizikailag, számít. És ezt az időt kellene maximálisan profittá formálni valahogy. Ezzel együtt nem nagyon látok olyan túl sok orvosi vállalkozást, ahol a profittal tudnának foglalkozni, és marad a soha át nem léphető 6 számjegy- általában.

Viszont van olyan nem orvos vállalkozó ismerősöm, aki fogászatot üzemeltet, és neki fogorvosok dolgoznak, az ő ideje pedig a fogászat fejlesztésére való. Hoppá! Hogy nem 6 számjegy ez a konkrét eset, abban biztos vagyok!

Az orvosok és a “biznisz”

Hogyan lesz 7 számjegyű profitom a vállalkozásomban, ha orvos vagyok?

Létezik-e ebből az idő-csapdából valamilyen kiút?

Eddig 2 kiutat találtam. Ezekre magam is “Szent Grál”-ként tekintek. És egyik se az, hogy vállaljunk még valami mellékest, vagy nézzük meg, az angol vagy svéd egészségügyben hogyan működnek a bérek. Igazából engem ezek nem érdekelnek.

 

  1. Találni helyettest arra az időre, amikor én a cégfejlesztéssel foglalkozom, hogy operatív munkára akkor is legyen ember- vagyis nem maradhatok magányos farkas, mert akkor a saját időm annyira leterhelődik, amennyire pont nem szeretném. Időt teremteni!

  2. A cégfejlesztés az micsoda? Marketing, értékesítés, és ezek automatizálása- persze ettől sokkal bonyolultabb a hozzá tartozó feladatok sokrétűsége miatt. Maga az automatizálás durván időt teremt, ez még most nem világos számodra, de írok egy példát.

    Azonban ha akarunk előre lépni, akkor ezeket a fő irányokat nem lehet átlépni és semmibe venni, enélkül soha-de-soha nem lesz 7 számjegy.

    A marketing fő feladatai: ügyfélszerzés/páciensszerzés, valamint személyes és céges hatékonyság megteremtése.

    Ezekről beszélek a DokiMarketing facebook zárt csoportban, illetve van egy ingyenes tréningem erről a témáról, amit úgy szerezhetsz meg, ha feliratkozol itt: https://bit.ly/DrLovas

 

>> Az orvosok és a biznisz 2. részét it találod.

Bemutatkozásom:   A nagy miértem!

Szeretettel ölellek:
Gyöngyi

DokiMarketing blog