Marketing és értékesítési alapok

2017. szeptember 29. és 30. 

2 nap egymás után 2 különböző üzleti képzésen vettem részt. Csak azokat a gondolatokat fogom leírni itt, amelyek számomra fontosak voltak most, ami már korábban is egyértelmű volt nekem, azokat nem részletezem, csak jelzem. Később azokról is írok majd.

Dr. Lovas Gyöngyi vagyok, a DokiMarketing rendszer megálmodója.


DokiMarketing Orvosi Vállalkozások Üzleti Tanácsadójaorvosi és egészségmegőrzéssel kapcsolatos vállalkozások számára (néha másoknak is) komplex marketing-stratégiai tanácsadás megvalósítással együtt, mentorálás, tréningek.

Beszéljünk a profitról! Hogyan emeld magasabb szintre a vállalkozásodat?

 

Ha utálod ezt a “profit” szót és ellenérzést vált ki belőled, akkor az szintén egy megbeszélendő dolog lesz!

 

Témák és az én fontos tanulságaim erről a 2 napról:

Erőforrás-kör, ahol 12 vállalkozási erőforrás van (ezek befolyásolják, működik-e a vállalkozás, vagy sem), ezen belül megvizsgáljuk mi a fejlesztési sorrend, mert az kötött! A sorrend megsértése vagy a kihagyás mindig problémához vezet. Csinálok egy workshopot, ahol az erőforrásokról lesz szó.

Célkitűzés SMART-ban, ezt ismerem, 20 éve így csinálom, de erről is jó lenne egy workshop, mert úgy láttam, másoknak nem egyértelmű. Persze szigorúan csak azokra vonatkozik, akik mások… 🙂 Nem így van, hálás vagyok és örülök, hogy figyelmeztettek rá újra.

És a Boscolo hotel, ami belülről csodaszép, a New York kávézó is, patinás hely. (Ott volt a szombati képzés, van néhány fotóm, csak a hangulat miatt.)

Marketing és értékesítés alapok2
Marketing és értékesítés alapok3

Fókuszálás és a reális vágy

Fókusz és napi feladat kijelölése: ha erre fókuszálsz, meg is kapod. Döntést hoztam, minden nap le fogom írni, ma mire fókuszálok. Ez jobban tetszik, mint a Brian Tracy féle célkitűzés-írás naponta. Vagy kombinálom ezt a kettőt.

Ha nem tudsz valamit, ne büntesd magad, fogadd el, hogy nem tudod, fogadd el saját magad, és nézz utána. Pl. “mennyiazannyi” a vállalkozásodban, most milyen profittal dolgozol?

Reális vágy: nem ábránd, hanem egy olyan kép, ami miatt energikus vagy, ami nem hagy nyugodni, ami miatt felkelsz reggel és csinálod. Vagy éjjel is ezen gondolkodsz. Mit fogsz megtenni, ha rendelkezésedre áll az az összeg, ami a vágyad megvalósításához szükséges? Fejleszted a vállalkozásodat belőle? Utazol? Miért akarod, mi a mögöttes célod?

Ha tele van a fejed, írj naplót, és kérdéseket tegyél fel magadnak!

Az ügyfél-avatar: ki az ideális ügyfeled, kinek építed a vállalkozásodat, hogyan fogod az ő életet megkönnyíteni? Kommunikáld a küldetésed! Mi az az ideális állapot, amit az ügyfél elérhet általad?

Pozicionálás 2 irányban: a vállalkozást és a termékeket/szolgáltatásokat is!

Mindig a tudatalattid dönt, a változás nem azonnali, 3-4 év! Türelem kell, de haladj, és ne halogass!

Halogatás, lelki gátak (itt tettem egy fontos felismerést magamnak, ennek az elejét korábban le is írtam a 2. blogbejegyzésben. A vége, a valódi ok most lett meg, “aha-élmény” volt nekem.)

Üzlet

1-2 csomagot rakj össze (ajánlat– hogyan kezded a kommunikációt, mire fogsz fókuszálni? Életjobbítás milyen módon jön létre? Mindig élethelyzetekre adunk el.

Ha az ideális ügyfeledet a legmagasabb szinten kiszolgálod, elkerülhetetlen, hogy meggazdagodj! (Korábban Csepregi Balázs mondta: “Nem gyorsan kell meggazdagodni, hanem NAGYON!”) Ne félj a szegmens-szűkítéstől! Az értékesítés és marketing kapcsolata: A vásárlási döntési folyamatról al jövő héten bővebben írok, mert hátha nem tudtad, én tudtam… Csak így előzetes jelleggel: már kikerestem az ábrát, amiről írni fogok.

Marketing és értékesítés alapok

“Amikor még nem tehettem meg, már akkor is elkezdtem így csinálni.” Minden, amitől félsz, NEM LÉTEZIK! Ki van zárva, hogy ha elkezded azt csinálni, amit szeretsz, hogy ne termeljen Neked már 3-6 hónapon belül. Bármi lehetséges.

Nincs szükséged minden vevőre, és több, mint elegendő vevőd van már most is. Senkit nem kell győzködni (mondjuk én eddig se, de hátha Te ettől félsz…)

Az értékesítés = szolgálat, a marketing = tanítás

Az értékesítés = szolgálat, a marketing = tanítás. Az értékesítési beszélgetés egyetlen célja, hogy kiderüljön, valóban egymást keressük-e.

Vásárlási folyamat– sokan csak magát az értékesítést értik alatta. Pedig előtte és utána is zajlik a folyamat. Ezt is tudtam, inkább csak a fontossága miatt írom.

Amit eddig rosszul csináltam: voltak telefonon bejelentkező új pácienseim, akik nem jöttek el az első alkalommal. Nem sok, de néha előfordul. Olyan is előfordul, hogy nem mondja le az időpontot és nem jön. Erre kaptam megoldási ötletet, amit alkalmazni fogok. Sőt, meg is tanítom. 

Mi minden lehetséges számodra? Mit tudok adni Neked a DokiMarketinggel? DokiMarketing konzultáció az alábbi témákban

A személyes, egyénre szabott támogatás, útmutatás képes átütő eredményeket hozni bárki életébe.
Az alábbi témakörökben nagyon szívesen segítek.
1. INSUMED páciensek számára támogató beszélgetés
2. Mentorálás folyamat (üzleti)
3. ÜZLETFEJLESZTÉS Tanfolyamhoz ajándék beszélgetés
4. “Lélektől lélekig” személyes terápia fogyással kapcsolatosan

Részletek >> https://dokimarketing.hu/konzultacio/

A Facebook zárt csoport is egy ingyenes lehetőség számodra, a fejlődésed érdekében, kérlek, csatlakozz, ha teheted!

 

DokiMarketing blog